Friday, June 6, 2014

寫在柏林之後,台南之前 After Berlin, before Tainan

(照片是我的回家必經之路,不知道還能存在多久的鐵路旁小路。)
(This is the way home. A road that might not exist anymore in future.)
Living in Berlin 目前來到了逗點,而Living in Tainan才剛要開始。

柏林對我來說是一個很特別的地方,是我第一次一個人生活的城市。
台南對我來說是一個很重要的地方,是我從出生到大學都生活著的城市。

寫了一年的柏林,聽了很多濃縮版的的人生精華,學到很多東西,得到很多勇氣,所獲得的遠比付出的還要多。

在此大大的感謝所有參與的受訪者以及閱讀的你們:)

回到了台南,除了炎熱的天氣把我逼到快要崩潰以外,很美好的台南,有著慢慢的步調,除了大家讚不絕口的台南美食外,這裡其實也有很多默默在努力的人們。

於是,我決定要繼續寫,開始記錄究竟有哪些人來到了這個城市,在這個我生長的地方又是怎樣的生活著。

請大家多多支持(鞠躬)

有覺得推薦的人,想要加入我,或者有其他想法要說的,也請不要客氣的寫信告訴我。
huiwen826@gmail.com


Living in Berlin is going to take a long rest. Living in Tainan is going to start.

Berlin is a special place for me, it is the city where I learn to live alone for the first time.
Tainan is definitely importan for me, cuz it is my hometown and I spend the most time here.

I have written 1 year about the life in Berlin, heard so much condensed life experiences, learned many thing, and received lots of courage. What I have received are much more than what I gave.


Many thanks to the people I interviewed and you who read this blog :)



Except the hot weather which is hard to stand, Tainan is a lovely city with slow tempo of life. Tainan is famous for delicious food, but Taina has much more than that.There are many people work hard.

Therefore, I decide to write this project. To record the people who come to this place and how they live here.

Please be here and support me!

Write me if you have some thing to say, some one to interview or want to join me.
Don't be shy and no hesitate!
huiwen826@gmail.com


No comments:

Post a Comment